Followers

pendapat korang pasal budak sekolah rendah merokok

selamat petang kawan kawan semua ..
yaya nak ajak kongsi pendapat sikit nih ..

sekarang nih ..budak darjah 4,5,dan 6 pun dah belajr hisab rokok ..
agak agak parents depa tau tak erk ??
kalau tau mesti perang besar kan !! haha ..
dulu semua kedai kedai di larang jual rokok dekat budak budak bawah umur kan ??
tapi sekarang dah macam tak kisah je ..

erm .. apa pendapat korang agak agak nak bagi diorang takut atau serik merokok lagi ..
kadang kadang bermula dari merokok lah yang dok jadi macam macam ..
mula mula cuba merokok , sikit lagi ganja , sikit lagi dadah dll kan ..

pergh !!! memang berani kan .. yang tua tua pun tak seberani macam depa ..
pi sekolah mak ayah hantar , 
tengahari depa lari keluar sekolah .. dah belajar ponteng .. macam budak samseng dah tgok depa .tapi budak budak samseng orang meluat tengok  ..??

yaya dah tengok sendiri depan mata . budak darjah tiga mula merokok macam mana ..
bermula dri kawan kawan . tengok kawan hisap rokok , then diorang pun beli rokok. nak hisap pun tak tau macam mana .ish ! sekali repot kat parents depa .sekali depa berhenti .
pastu hisap balik ..baik tak payah nak larang lagi .. hampa nak hisap hampa hisap .
nanti sakit .orang akan tau gak kn ..orang larang untuk kebaikan ..betul tak ??






3 comments:

cik wawa said...

yeahhh :) larang untuk kebaikan ! btw , nice entry ^_^

damiya izara said...

thanks sis ^^

Fendy said...

kdg2 dari family sendiri...ayah atau abang...