Followers

Jangan bermain dengan SANTAU

sapa yang sedang bercinta ,atau dah kawin ..
ingat satu benda yaya nak pesan .. 
korang semua jaga lah suami / isteri elok elok ..
jangan lah curang atau main main dengan lelaki/perempuan lain ..
sekarang nih bahaya .. orang muda pun dah pandai main santau !

contoh .. korang dah kawin .. tapi  masih msj pempuan/atau laki lain .bagi korang ..korang cuma nak kawan atau saja ja .. tapi si lelaki/perempuan tu lak mengannggap hubugan dia dengan korang serius .. bila korang tinggal je dia .. dia akan rasa marah ..lalu si dia pun mula bermain bomoh .. hantar santau la , minta ubat pengasih lah ..
yaya pesan sebab kawan yaya dah ada yang terkena .. yaya tak nak korang jadi macam tu ..nak tau apa yang jadi pada kawan yaya.. dia mula demam , pastu dia cakap sakit tekak .. bila p ambik ubat .. tengok tengok dia kena santau .. malam tu dia muntah keluar kaca ..
teruk sangat tengok dia .. kesian kat dia ..

orang yang suka bermain dengan santau .. ingatlah ... di dunia mungkin dia bahgia .. segala apa yang dia buat pada orang menjadi ..tapi di akhirat dia takkan terlepas dengan siksaan kubur ..bila mati nanti ..siksaan dia lebih teruk dari santau..
tua / muda .. cukup cukuplah bermain dengan santau /permainan syaitan ..
hidup takkan pernah aman ..wallahu'lm ..

:: kepada yang dah hantar santau kepada kawan yaya tu ..yaya berharap sangat .. semoga santau tu akan balik pada dia ..

ya allah .. kau berikanlah dia kekuatan dalam mengahadapi dugaanmuu .. ya allah aku mohon kepadamu . kau tunjukkanlH keajaiban kuasamu kepada orang yang telah mencederakan dia ya allah .. 
amin ya rabbal alamin ..


3 comments:

Fendy said...

jgn la cuba dekat dgn santau...merana diri nt..

damiya izara said...

BETUL BETUL

Misz Mieza said...

Zaman skang ni kena lebih berhati2 memilih kawan.. Lagi satu jangan terlalu rapat bila berkawan terutama bagi yang berlainan jantina.. Kita tak boleh nak baca isi hati orang, cara terbaik berpada2lah bila berkawan..

Buat kawan yaya, MM doakan agar dipulihakan dari niat jahat manusia tu..