Followers

Perangai Adik adik yaya

dalam keluarga kita mesti ada setiap orang perangainya berbeza betul tak ?
yaya anak sulung , dan yaya ada 4 orang adk nak masuk 5 .. hehe
oke , meh yaya nak cerita pasal no 2 dulu ..(KAK NGAH)

Adik no 2 yaya perempuan tingkatan 1 nak masuk 2 ,

dia ni kategori mekngot sikit (lembab)..kalau di sekolah dia selalu kena buli dengan kawan kawan dia ,kawan kawan dia dok suruh dia beli makanan , liquid paper , dan Macam macam lagiguna duit dia ..dia pun beli .. bagi dia asalkan kawan masih mahu berkawan dengan dia .apapun boleh .. balik rumah dia selalu cerita kisah dia kat sekolah dekat mak ..mak marah sangat kat dia ..yala ,kawan dia masa senang tinggal dia , buat macam tak kenal , bila depa tak dak duit . mula lah depa nak cari dia ..perangai cukup tak elok !yaya pulak bila dia dah cerita macam macam , yaya dengan mak pakat nak cucuk dia.tak bagi dia ikut cakap kawan kawan dah ..oke ,yaya cakap kat dia " kalau hang anak mak , hang jangan dok turut kawan kawan hang ,depa tu dah tau hang ni lurus sangat . depa buat macam macam la .. tolong jangan jadi bodo kakngah oi ".oke setakat aritu dia dah mula tak layan kawan kawn tu .. gipun kawan macam tu tak kawan pun tak pa ..teruk sangat perangai ..


oke .. nie kisah bang chik adik no 3

haaa .. adik ni lak umo 12 tahun .. yang nih brutal sikit .tapi dia anak manja , sebab dia sorang je anak laki .. tengah2 .9/11/2012 nih dia bakal berkhatn .. haha .. mak punye lah nak buat majlis besar besarsebab anak laki sorang je kan ..ada ke ptut dia teriyak takmau buat kendri apa ..em .. oke juga tu ..jimat koss .. hahaha ..tapi mak nak buat juga cuma takkan bagitau dia .dia nih jenis ketegaq lak , tapi ketegaq dia . boleh minta tolong .semua dia buat .pernah sekali kawan dia ajak hisap rokok , tapi yaya nampak ..yaya repot kat mak , balik rumah dia kena sound .. pastu dah serik dia x buat dah..bab kawan kawan pulak ..dia tak macam kakngh ..dia dok tengah makan pun kawan kawan dia mai tunggu dia , dia nak p mana pun dia lah kepala , dah macm gengster tgok .apa sikit kawan kawan dia panggil dia lah .. pergh ! megah .. haha


adik no 4 pulak ,

yang ni plak baru darjah 3 , tapi gedik mak aii ,,mengalahkan yaya ..hahakalau bab mekap semua serah dekat dia lah .. minat ada ..kalau bab jenis filem cinta cinta , melayan abis cek ... siap teriyak tangis lagi ..haha .. feeling lebih kod .. kahkah ..perangai dia nih jenis kuat cemburu .. mak peluk kakngah ke,bangcik ke yaya ke atau baby ,dia suka marah kat mak ..haritu time makan nasi .. mak dok tepi bangcik .. then mak letak tangan atas kerusi bangcik ..dia pun tarik kerusi dok tepi mak .. dia buat kat mak macm ni ..ehem. ehem . ehem .. haha .. kami xfaham .. rupanya dia nak suruh mak letak tangan atas kerusi dia .. hahaha .. lawak lawak ..

adik yg kecik

adik ni umo 4 tahun .. perangai dia macam yaya ,, gile mekap juga ..hihi..kalau nak p mana mana . dia mesti ada dah dalam bilik yaya .. nak suruh mekap ..tak mekap ke mana pun tamo pi .. satu lagi jenis dia , orang lain panggil mak abah .. dia suka panggil mak mama , ibu .. haha .. lain pada yang lain .. haritu dia panggil abah papa . abah cakap . jangan panggil papa . nanti papa kedana lak .. hihi 



perangai malu , megalah , over dan bagai ..semua ada .. haha .. 
Inilah keluarga yaya ^^

1 comment:

Ana Farhana said...

hehe. macam-macam kisah kan.. :)

blogwalking here :D