Followers

Makeup funky simple !

Hai .. hari ni ira just nak buat sedikit tuto untuk adik adik yg akan ada funsyen selasa ni .buat adik aira , ida dan anis . 
oke .. tuto ni sebenarnye terlalu simple .. tapi akak syorkan untuk korang pakai bulu mata palsu na .. nampak lagi cantik.
now mari kita mulakan dengan bismillah .. 
akak yakin korang boleh buat lebih cantik dari akak ..^^


muka asal akak .. ^^
without makeup .


blend naturactor .. akak guna kod 141 .


kryolan stick tv paint kod 151 .
blend kan sekali lagi ..


eyeshadow mac pallete ..
guna warna yang terang tapi nampak lembut je tau ..
ikut kehendak korang la ..^^


black kajal eyeliner ..
untuk mata nampak sedikit besar dan mascara agar bulu mata jadi panjang.. auw ! hehe


masa untuk shading hidung .. akak punye hidung penyek ..so akak kena la bgi mancung sikit .hehe.
guna warna koko untuk shading bhgian hidung dan rahang pipi .. ok 



kemaskan kening korang erk ?  :P
gunakan maskara kening berwarna gangsa ..
rapikan ikut citarasa korang.. ^^


gunakan warna eyeshadow untuk gantikan pen eyeliner atau senang di sebut celak bawah mata .akak guna warna pink .. :D


Tambahkan glitter di bhgian mata ..yang nampk putih tu..agar mata nampak lebih galak . (aira,anis dan ida akak syorkan korang letak glitter ok)


blusher dan lipstik ..


akhir sekali .gunakan kreativiti korang untuk wajah kelihatan shining gitu deh ! guna glitter pun xpe.tpi sdikit shaja d bhagiang pipi dan hidung .. nampk merlit2 je wajah .^^



done !


SIMPLE TUTO BY IRA DARIAH !

*Kepada adik2 , pas korang makeup ..upload gambar na ..kak yakin korang lebih cantik dari kak .. sentuhan masing masing .. 
kecntikan masing masing ..insyalah ..korang akan lebih anggun haritu .. ^^






No comments: